تنها آزمایشگاه دارنده لوح کیفیت از مرجع سلامت وزارت بهداشت

دستورالعمل نمونه گیری قندخون دوساعت بعد از غذا


براساس دستورالعمل های انجمن دیابت آمریکا توصیه می شود فرد قبل از انجام آزمایش رژیم غذایی متعادل از لحاظ کربوهیدرات (محتوی 100 گرم کربوهیدرات) داشته باشد. اگر در سه وعده غذایی که روزانه میل می کنید مقدار کافی نان و برنج باشد، این مقدار قند به بدن شما خواهد رسید، در غیر اینصورت می توانید از موادی مانند خرما، کشمش، نان و برنج در وعده های غذایی خود استفاده کنید.
روز قبل از نمونه گیری از ساعت 6 تا 11 شب شروع ناشتا بودن خود را طوری برنامه ریزی کنید که موقع مراجعه به آزمایشگاه 12 ساعت از شروع ناشتا بودن گذشته باشد. زمان ناشتایی نباید کمتر از 8 ساعت و بیشتر از 16 ساعت باشد. مصرف آب به میزان کافی توصیه می شود.
بهتر است که نمونه گیری را پیش از ساعت 10 صبح شروع کنید و از انجام آن در ساعت دیرتر تا حد امکان خودداری شود. (مگر به دستور پزشک)
در مورد مصرف دارو و یا تزریق انسولین صبح روز آزمایش و طی دو ساعت انجام آزمایش با پزشک معالج هماهنگ نمایید.
در طی ساعت های ناشتایی از نوشیدن چای و قهوه پرهیز نمائید. نوشیدن آب در حد لازم منعی ندارد.
پس از اینکه نمونه خون برای اندازه گیری قند خون ناشتا از شما گرفته شد، صبحانه ای که آزمایشگاه در اختیار شما قرار داده است را ظرف مدت کمتر از 15دقیقه میل نمایید.
ساعت شروع خوردن صبحانه ساعت را یادداشت کنید. نمونه گیری دوم  دقیقاً 2 ساعت پس از شروع صرف صبحانه انجام می شود.در این مدت محل آزمایشگاه را ترک نکنید.
قبل از انجام نمونه گیری و در حین 2 ساعت آمادگی اکیدا از مصرف دخانیات اجتناب نمایید، زیرا باعث افزایش سطح گلوکز خون می گردد.
پس از اتمام صبحانه از خوردن هر نوع خوراکی و آشامیدنی خودداری نمایید. نوشیدن آب در حد لازم منعی ندارد.
قبل از انجام نمونه گیری و در حین 2 ساعت آمادگی، از انجام ورزش سنگین و هرگونه فعالیت بدنی غیرمعمول خودداری نمایید.
مصرف استامینوفن قبل از آزمایش ممکن است باعث افزایش کاذب قند خون شود، بنابراین توصیه می شود که در صورت مصرف، موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

 

 

پیوندها
ساعات کاری
* روزهای شنبه تا پنجشنبه : 6:30 الی 20:30
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه تشخيص پزشکي شهريار می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار