تنها آزمایشگاه دارنده لوح کیفیت از مرجع سلامت وزارت بهداشت

دستورالعمل تهیه نمونه مایع منی برای بررسی کیفیت وشمارش اسپرم

 

نمونه باید پس از 3 تا 5 روز پرهیز از نزدیکی یا انزال تهیه شود و نمونه هایی که پیش از دو روز و پس از هفت روز از آخرین نزدیکی جمع آوری شوند، برای آزمایش مناسب نمی باشد.
در صورت بروز تب در مدت 3 روز پیش از انجام آزمایش، مسئول آزمایشگاه را مطلع کنید.
در صورت مصرف دارو درزمان انجام آزمایش لطفا با پزشک معالج خود مشورت کنید، زیرا مصرف برخی داروهای گیاهی و شیمیایی دراین آزمایش تداخل ایجاد می کند.
نمونه گیری توسط تحریک مصنوعی ( استمناع ) بدون استفاده از کاندوم و مواد روان کننده یا کرم های چرب کننده و یا استفاده از صابون انجام شود.
باید تمامی نمونه منی ( خصوصا قسمت ابتدایی آن ) در ظرف مخصوص جمع آوری شود. زیرا اگر قسمتی از نمونه در اختیار آزمایشگاه قرارداده شود، نتیجه آزمایش غیرواقعی خواهد شد.
برای حصول نتیجه آزمایش با دقت بالا توصیه می شود در آزمایشگاه نمونه تهیه شود.درصورت تهیه نمونه در منزل، لازم است نمونه در کمتر از 20 دقیقه و در دمای نزدیک به درجه حرارت بدن (37 درجه ) به آزمایشگاه ارسال شود. این کار با گرفتن ظرف در دست فرد امکان پذیر است.
ساعت تهیه نمونه را برروی ظرف ثبت نمایید.
حتما نمونه را به بخش نمونه برداری تحویل دهید و از قراردادن آن در سرویس بهداشتی اجتناب نمایید.هنگام تحویل نمونه به آزمایشگاه از اتصال برچسب مشخصات برروی ظرف حاوی نمونه اطمینان حاصل نمایید.
 

 

 

 

پیوندها
ساعات کاری
* روزهای شنبه تا پنجشنبه : 6:30 الی 20:30
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه تشخيص پزشکي شهريار می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار